پاکسازی مین در "شیخ صله" پایان یافت

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: پاکسازی میدان مین در منطقه شیخ صله با تلاش های نیروهای گردان تخریب و پاکسازی سپاه نبی اکرم (ص)کرمانشاه، پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، “شیخ صله” روستایی است از روستاهای مرزی شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه که این منطقه در دورترین نقطه غربی کشور قرار دارد.

شیخ صله در زمان جنگ میهمان شهیدان و شاهدان گمنامی بوده است که با حضور خود در جبهه های جنگ حماسه آفریدند تا که ما امروز ایرانی سرفراز داشته باشیم.

نام شیخ صله همواره برای رزمندگان و خانواده شهداء تداعی بخش مناطق عملیاتی “شاخ شمیران”، “بیزل” و “بیماروک” است.

از عملیاتهای مهم انجام گرفته در این منطقه می توان به بیت المقدس ۴ و والفجر ۱۰ اشاره کرد که موجب شد مناطق حساس کشور، از جمله شاخ شمیران و تاسیسات سد دربندیخان در زمان جنگ توسط دلاور مردان ایران فتح شود.

از افتخارات مردم و رزمندگانی که در این نقطه از مرز به دفاع ایستادند همین بس که اجازه ندادند دشمن حتی یک وجب از این نقطه به سوی خاک کشور پیشروی کند و در حقیقت می توان این نقطه از مرز را مرز مقاومت نامید.

امروز بعد از ۳۳ سال از دفاع مقدس کم کم از آثار و بقایای تلخ این جنگ در این منطقه کاسته شده و در واقع این آثار همه خاطرات و یادگاری های خود را به کتاب کهن تاریخ سپرد.

شاخ شمیران جایی است که دلاورمردانی چون مجید خدمت و همرزمانشان در آن جانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند.

تا چندی پیش، هنوز بقایای این جنگ ناجوانمردانه در منطقه باقی مانده بود، ولی به همت دلاورمردان گردان تخریب و پاکسازی سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه، شاهد پاکسازی این منطقه از مینها و گلوله های جنگی به جا مانده هستیم.

براساس این گزارش، با تلاش سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه و زحمات شبانه روزی نیروهای سپاه، منطقه بیش از پیش از وجود مین ها و گلوله های به جا مانده پاک شده است.

1 پاسخ
  1. محسن اسدی درباغی
    محسن اسدی درباغی گفته:

    با سلام اگر می شد تصاویر و خاطره ها و فیلم هایی رو که داریم توسط سایت برای شما آپلود کنیم خوب می شد

    سلام
    شما میتونید مطالب مورد نظرتون رو به آدرس ایمیل گردان ارسال کنید:
    info@gordanhamze.ir
    تشکر از شما

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.