شهید حسن رضی

«خدایا به عزت و جلالت قسمت می‌دهیم صفات انسانیت، حالت توبه و انابه،

توفیق عبادت و بندگی و ترک معصیت به همه ما عنایت فرما.»

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با سلام به محضر مقدس آقا امام زمان و نائب بر حقش امام امت و با درود و سلام به تمامی رزمندگان جان بر کف و معلولین و جانبازان و اسرا

با عقل ناقصم عرایضی را خدمتتان عرض می‌کنم:

در اول مقداری راجع به توبه از گناه صحبت می‌کنم. یکی از چیزهایی که برای تقویت روح بسیار مفید است و در جنگ درون (جهاد اکبر) فوق‌العاده می‌تواند ما را یاری کند و برای تقویت اراده بسیار مؤثر است، توبه از گناه است.

خداوند به پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید: ای پیغمبر! وقتی که بنده گناهکار من آمد تو به او سلام کن و قبل از آن که توبه‌اش را قبول کنی به او بگو که خداوند بر خود نوشته است که گنهکار را بیامرزد و رحمتش را نصیب گنهکار نماید.

بعد می‌فرماید به او بگو هر کس از روی نادانی گناه کند و بعد توبه کرده و خود را اصلاح نماید، بداند که خدا حتما او را می‌آمرزد. برای اینکه او خیلی آمرزنده و مهربان است.

خدا توبه گنهکار را می‌آمرزد، هر چه و هر که باشد اما باید ما شرمنده باشیم، باید خود را اصلاح کنیم. گذشته‌ها تدارک کنیم برای اینکه اگر او بیامرزد ما باید وظیفه خود را بشناسیم. مثل حرّبن یزید ریاحی که بالاخره نتوانست چشمهایش را در چشمهای امام حسین علیه السلام بیندازد، وقتی هم کشته شد، آقا امام حسین (ع) آمد و سرش را به بالین گرفت ولی حرّ مرتباً سرش را برمی‌داشت و به روی زمین می‌گذاشت، چشم‌هایش را باز نمی‌کرد، خجالت زده بود. با چشم‌های به هم بسته جمله‌ای گفت. به آقا عرض کرد: حسینم از من راضی شدی؟

فرمود: آری حرّ، خدا از تو راضی باشد همچنانکه مادرت نامت را حرّ گذاشت، امیدوارم در دنیا و آخرت حرّ باشی. حسین (ع) آن مظهر رحمت خدا حرّ را بخشید اما شرمندگی حرّ همچنان باقی بود.

انشالله که همگی ما جزو توبه‌کنندگان درگاه حق تعالی باشیم.

خدایا به عزت و جلالت قسمت می‌دهیم صفات انسانیت، حالت توبه و انابه، توفیق عبادت و بندگی و ترک معصیت به همه ما عنایت فرما.

باز آی باز آی هر آنچه هستی باز آی

گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آی

این درگه ما درگه نومیدی نیست

صد بار اگر توبه شکستی باز آی

 

برادر کوچک شما و بنده حقیر خدا

حسن رضی

چهارشنبه ۶۴/۱۰/۲۵

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.