شهید محمد ابراهیم رنجبر

«محبوب من! لذت مناجات با خود را به من بچشان و توفیق بده که فقط تو را ببینم

و همیشه احساس کنم که تو بر اعمالم ناظری و از رگ گردن به من نزدیکتری.»

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس مخصوص خدایی است که ما را از لخته خونی پدید آورد و به ما عزت و سلامت عنایت فرمود.

حمد و سپاس خدایی را که توفیق شرکت در صف رزمندگان و جانبازان خودش را به من عنایت کرد، در حالی که من قدردان این نعمت بزرگ الهی نیستم و از این نعمت به خوبی استفاده نمی‌کنم و نکردم و خدا را شکر می‌کنم از این که توفیق عبادت خودش را به من عنایت کرد و مرا از افرادی که دشمن او هستند قرار نداد و امیدوارم که مرا تا آخرین لحظات عمرم در همین راه قرار دهد و لحظه‌ای به خودم وامگذارد.

بارالها! بر من حقیر توفیق توبه عنایت بفرما و مرا در بندگان خوبت قرار بده. مولای من! سید من! معشوق من! محبوب من! لذت مناجات با خود را به من بچشان و توفیق بده که فقط تو را ببینم و همیشه احساس کنم که تو بر اعمالم ناظری و از رگ گردن به من نزدیکتری.

آقای من! بر من صبر عنابت بفرما تا بتوانم در مقابل مصائب و سختی‌ها، طاعات و معاصی صبر پیشه کنم و مرا از صابرین قرار بده.

چه شود ز کرم که تو مهدیا نظری به جانب ما کنی

به تکلمی و تبسمی همه دردها تو دوا کنی

چه شود  که ای شه با وفا نظری به جانب ما کنی

و قلبهامان را به جمال نورانیت منور بگردانی و افتخار رؤیت روی ماهت را نصیب ما کنی

 

قال الصادق (ع):

«شیعتنا اهل الورع و الاجتهاد و اهل الوفاء و الامانه و اهل الزهد و العباده اصحاب احدى و خمسین رکعه فى الیوم و اللیله القائمون باللیل الصائمون بالنهار یزکّون اموالهم و یحجّون البیت و یجتنبون کلّ محرّم»

«شیعیان ما اهل تقوی و در مسائل دینی مجتهد می‌باشند و اهل وفای به عهد و امانتداری هستند و اهل دوری از دنیا (نه به معنای ترک دنیا) و اهل عبادت هستند، پنجاه و یک رکعت نماز در شب و روز به جا می‌آورند، شب زنده‌دار و روزها را روزه می‌گیرند، زکات مالشان را می‌دهند واز تمام محرمات الهی دوری می‌کنند.»

— صفات الشیعه شیخ صدوق رضوان الله علیه

امیدوارم خداوند منان توفیق عمل به این حدیث شریف را به تمام ما عنایت بفرماید و بتوانیم با این حدیث خود را به درجه تشیع برسانیم تا بتوانیم در روزی که همه محتاج شفاعت این معصومین می‌باشند از شفاعتشان بی نصیب نشویم و انشالله بتوانیم در مقابل ایشان روسفید باشیم.

اگر یک لحظه به فکر فرو رویم می‌بینیم که هیچ نیستیم و هر چه هست اوست، اوست که ما را به اینجا رساند، اوست که ما را در بندگان خالصش قرار داد و به ما توفیق داد که در میان این بندگان فقط او را ستایش کنیم. آری هرچه داریم از اوست. بیاییم رابطه  خود را با او بیشتر کنیم و این را یقین بدانیم که اگر ما یک قدم به سوی او برویم او قدمها به سوی ما می‌آید وآنوقت است که ما عبد حقیقی او قرار می‌گیریم و معشوق را جز او قرار نمی‌دهیم و او را محبوب خود به حساب می‌آوریم؛ او هم به ما نظر لطف می‌کند.

خدایا! فرج مولایمان، حبیب قلوبمان و طبیب نفوسمان را نزدیکتر بگردان و ما را از یاران ایشان قرار بده و ما را از منتظرین واقعی آن حضرت قرار بده و به ما چنان نعمتی عطا کن که با اعمالمان زخم بر بدن مبارک ایشان وارد نسازیم و خدایا ایشان را به ما بشناسان و در هنگام ظهورش ما را از انصارش قرار بده و ما را در برابر دشمنان ایشان خوار و ذلیل مکن.

باریتعالی!

خورشید درخشنده جماران، این موسی زمان، حضرت امام خمینی را در پناه خودت محافظت بفرما و به ایشان طول عمر و عزت و سلامت عنایت بفرما و ما را از پیروان ایشان قراربده و تو را شکر می‌کنیم که این نعمت بزرگ الهی را بر ما ارزانی داشتی و ایشان را سبب هدایت ما از ظلمات به نور قرار دادی و امیدوارم که قیام و نهضت ایشان را مقدمه فرج مولایمان قرار بدهی و سایه ایشان را بر سر ما و تمام مسلمانان جهان و مستضعفین مستدام بدار و یاران دلسوز ایشان را که قدماً، مالاً، لساناً، جاناً برای اسلام خدمت می‌کنند محافظت بفرما و باریتعالی آنچه که محتاجیم به تمام ما لطف کن و خیر دنیا و آخرت را نصیبمان کن و آخرین ذکر ما را در این دنیا واولین ذکر ما را در آن دنیا حسین قرار بده.

خدایا!

رزمندگان اسلام را در هر نقطه از جهان بر کفر و ظلم پیروزشان بگردان و خدایا شهدای عزیز ما درجاتشان عالی است متعالی بگردان و ایشان را با مولایشان اباعبدالله محشور بگردان و به ما هم توفیق بده که به درجه شهادت در راه خودت نائل شویم و شهید از دنیا برویم و در آن دنیا زیارت اولیاء و انبیاء و شهدا را نصیب ما بگردان و ما را دنباله‌رو راه ایشان قرار بده و ما را در یوم تبلی السرائر حفظ کن و در آنجا که به ستارالعیوبی تو احتیاج دارم بر گناهان ما پرده‌پوشی کن یا غفارالذنوب!

عشق بازی کار هر شیاد نیست

این شکار دام هر صیاد نیست

عاشقی را قابلیت لازم است

طالب حق را حقیقت لازم است

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد ابراهیم رنجبر

۶۵/۳/۱۲

۱۴ماه مبارک رمضان

دقیقاً ۷/۲۸ بعدازظهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.