حمیدرضا علیپور

«دنیا پلی است برای آخرت، وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف،

مزرعه‌ای است که هر چه در آن بکاریم، در آخرت برداشت می‌کنیم،

پس سعی نماییم که هر چه بیشتر زحمت و مشقت و ریاضت بکشیم

تا ذخیره آخرتمان بیشتر شود.»

هو ارحم الراحمین

یا محمد (ص)

یا علی (ع)

یا زهرا (س)

یا حسن (ع)

یا حسین (ع)

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

الحمد لله رب العالمین الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم محمد (ص) و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین

قال الله تعالی فی محکم کتابه الکریم

«ان اکرمکم عند الله اتقیکم»

بدرستیکه گرامی‌ترین شما در نزد خدا پرهیزکارترین شماست

قال رسول الله (ص)

«حب الدنیا رأس کل خطیئه»

رسول خدا (ص) فرمودند: دوستی دنیا آغاز هر گناهی می‌باشد.

قال علی علیه السلام

«اشجع الناس من  غلب هواه»

علی علیه السلام فرمودند:

شجاعترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند.

با سلام و درود بر یگانه منجی عالم بشریت، فرمانده بر حق سپاه نور علیه ظلمت، حضرت مهدی (ع) و نائب بر حقش امام امت، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سلام و درود بر جمیع شهدای راه حق و حقیقت، اسرا، معلولین، مجروحین و مفقودالاثرهای عزیزمان و با عرض سلام خالصانه خدمت شما برادر عزیزم احمدیزاده و کلیه عزیزانی که این نوشته را می‌خوانند.

قبلا از آنکه سخنی بر میان آورم باید تذکر دهم که این نوشته‌ها نه به منزله آن است که خود به همه آنها عمل می‌کنم بلکه تذکری است اول برای خودم و بعد برای دیگر عزیزانی که آن را مطالعه می‌نمایند.

برادران عزیز! این را بدانیم که تنها ملاک و معیار و مقیاس برتری ما انسانها، همانطور که قرآن مجید می‌فرماید تقوی و ترس الهی است و هیچ یک از ما بر دیگری برتری نداریم در نزد خدا مگر به واسطه تقوای بیشتر پس سعی نماییم در جهت کسب این الگوی والا هر چه بیشتر کوشش و سعی نماییم و بدانیم که آن حاصل نمی‌شود مگر به واسطه خودسازی و تهذیب نفس و جهاد اکبر و مبارزه با نفس اماره.

عزیزان! سعی نماییم همواره یاد خدا و یاد مرگ را در خود زنده کنیم چرا که بدینوسیله می‌توانیم از بسیاری از گناهان صغیره و کبیره پرهیز کنیم و همانطور که قرآن این کتاب انسان‌سازی می‌فرماید با ذکر و یاد خداست که قلوب مؤمنین آرامش می‌گیرد و این جمله پربار امام عزیزمان را که می‌فرمایند: «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت (گناه) نکنید» را همواره مدنظر داشته باشیم که در آن بسیاری از حقایق پنهان است.

برادران گرامی! بر آن باشیم که دل بر این دنیای فانی نبندیم و دست از آرزوهای طویل و دراز برداریم چرا که این دنیا ارزش آن را ندارد و مواظب زرق و برق فریبنده آن باشیم و گول آن را نخوریم چرا که اینجا (دنیا) محل گذر است نه محل قرار و محل امتحان و آزمایش است و ما بنده‌های خدا نیز مورد آزمایشیم و خداوند رحمان آزمایشگر می‌باشد.

دنیا پلی است برای آخرت، وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف، مزرعه‌ای است که هر چه در آن بکاریم، در آخرت برداشت می‌کنیم، پس سعی نماییم که هر چه بیشتر زحمت و مشقت و ریاضت بکشیم تا ذخیره آخرتمان بیشتر شود و در نزد رسول خدا، ائمه معصومین و شهداء روسفید باشیم و در نظر داشته باشیم که برای این کار و نزدیکی به خدا و قرب الهی باید متحمل سختی‌های بسیار شویم و در این راه موانع بزرگی بر سر راهمان می‌باشد و شیطان نیز همواره در کمین است که ما را از صراط مستقیم دور نماید و در هر مکانی از بهترین راهها وارد می‌شود در پشت جبهه به طریق ثروت، مال، جاه و مقام، شهوت و … و در جبهه از راههای غرور، کبر، حسد، خودبینی و …

برادران رزمنده! قدر این وقت‌ها، این مکان‌ها را بدانید، به خدا قسم ممکن است روزی پیش آید و به خود آئیم که دیر شده باشد و فرصت‌های مناسب از دست ما رفته باشد. از وقت‌های خود بهترین استفاده را در کسب رضای حضرت سبحان بنمایید و در تمامی امور توکل به او داشته باشید که بهترین پشت و پناه است.

عزیزان سعی نمایید به مصداق حدیث حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: «حلاوه الدنیا، مراره الاخره و مراره الدنیا حلاوه الاخره» عمل نماییم و این جهان خاکی را برای خود مانند زندان درآوریم.

همواره سعی کنیم که عیوب یکدیگر را به صورت درست همانطور که ائمه انجام می‌دادند، به یکدیگر هدیه کنیم.

دیگر بیش از این سر برادران عزیز را درد نمی‌آورم و فقط از شما عزیزان می‌خواهم که سعی کنیم به این موارد جامه عمل بپوشانیم. انشالله

در آخر از کلیه عزیزان و برادران مخلص و باصفا به خصوص شما برادر احمدیزاده التماس دعای عاجزانه دارم.

در نمازها و دعاهایتان دعا به جان امام عزیز و پیروزی رزمندگان فراموش نشود.

به امید پیروزی هر چه سریع‌تر حق بر باطل و زیارت کربلا و قدس عزیز

والسلام علی عباد الله الصالحین

ما عهدسپردگان عاشورائیم                 تا حشر بر عهد خویش پابرجاییم

ای کرب و بلا به لاله‌هایت سوگند       با قافله‌ای زلاله ما می‌آییم

بنده حقیر حمیدرضا علیپور

ساعت ۹ صبح – اردوگاه کرخه

از همه عزیزان التماس دعا دارم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.