وصیت نامه شهید موسی شعبانی

14

«به دنبال اطاعت خداوند بگردید و اعمالتان را اطاعت حضرتش قراردهید و خیر و صلاح خویش را در غیر این کلمه نگردید…. دعا کنید که معرفتی بدهد که شرمنده شوید از این که برای خودتان قدم بردارید و دعا کنید که توفیق این را نصیبتان کند که فقط و فقط برای خودش قدم بردارید.»

ارسال: امیر عباس شعبانی فرزند برادر شهید

لطفا جهت دریافت متن کامل وصیت نامه به «ادامه مطلب» مراجعه فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الرب العالمین

خدمت پدر بزرگوار و مادر عزیزم سلام عرض می‌کنم

از خداوند برای شما صبر و یقین رحمتش را خواهانم و در شروع تأسف می‌خورم از این که تاکنون نتوانسته‌ام با شما بی‌پرده صحبت کنم و آنچه را در دل داشته‌ام بر زبان بیاورم. باید بگویم در زندگی چند چیز مرا رنج می‌داد. یکی همین که ذکر کردم و دیگر آرزو داشتم و از خداوند می‌خواستم که برایم موقعیتی پیش بیاورد که شما را از خود راضی و دلتان را شاد کنم.

باور کنید وقتی این مسائل به یادم می‌آمد بعضی اوقات اشک از چشمانم جاری می‌شد و بغض گلویم را می‌گرفت، گریه می‌کردم و از خداوند برای خودم از بابت شما طلب مغفرت می‌کردم و شما را از ته دل دعا می‌کردم. از شما برای خودم دعای خیر می‌خواهم و از خداوند مغفرت.

و اما در شهادت خودم باید بگویم که این هدیه‌ای است الهی به شما و رحمتی هست بر من. امیدوارم که در برخورد با شهادت من کلمه الحمدلله بر زبانتان جاری شود و خداوند را با رضایتی کامل شکر کنید و راضی به رضای خداوند باشید و یقین به وجود مقدسش را در خود تقویت و حفظ کنید تا مصیبت دوری فرزندتان در وجودتان قابل تحمل باشد.

اما پدر و مادر عزیزم! خداوند را شکر کنید و شکر می‌کنم که یکی از بزرگترین نعمت‌ها و رحمت‌هایش را شامل حال فرزندتان کرده است. نعمتی است که در این دنیا درکش را هیچکس نمی‌تواند بکند. مطمئنم که اگر خداوند حجابهای مابین انسانها و آخرت را اگر بردارد و جای شهدا را نشان بدهد، انسان خواهد دید که کسانی طالب شهادت می‌شوند که باور نمی‌شود کرد.

پدر و مادرهایی که شهید داده‌اند حاضرند که خود و فرزندان خود را بدون استثناء قربانی در راه اطاعت خداوند بکنند و اما بر دلم می‌گذرد که مقداری در مورد مولایم برایتان صحبت کنم، در مورد خداوند مهربانی که یادش حجابهای غفلت را از وجود برمی‌دارد و انسان را وارد عالم حق و حقیقت می‌کند و راهی پر از وظیفه را به انسان نشان می‌دهد ولی در کنارش من زندگی سرتاسر از غفلت را می‌بینم و غصه حقی که مولا و دیگران بر گردنم دارید مرا در برمی‌گیرد ولی بار دیگر یاد اوست که مرحمی بر دل داغدار ما می‌گذارد و روحمان را از این عذاب و سایر مسائل پاک می‌کند.

اما در این زمان خداوند متعال زمان رفتن به جبهه را برای تحقق دین خود از زبان مبارک حضرت امام جاری می‌کند و توفیق بزرگی برای ما ایجاد می‌شود و گذشته از تمام این مسائل باید ما تسلیم حق باشیم و اطاعت حق را بکنیم چرا که جز برای ادای این کلمه به این دنیای خاکی نیامده‌ایم و صلاح و خیر خود را جز در اطاعت نمی‌بینیم، هر چند این اطاعت موجب تکه تکه شدن دنیای ما گردد. امیدوارم که شما و همه خیر و صلاح خود را در غیر از خداوند و اطاعت و رضایتش نگردید چرا که خداوند متعال آن چیزی را که همه به دنبال او هستند در اطاعت وجود مقدس خودش قرار داده است.

دیگر عرضی ندارم جز سلامتی و عاقبت به خیری و موفقیت شما را از خداوند متعال خواستارم و در آخر نیز طلب حلالیت و دعا می‌کنم.

امیدوارم که خداوند ما را برای شما وسیله‌ای در دنیا و آخرت برای تقرب وجود مقدس خودش قرار دهد.

والسلام

فرزند حقیر و شرمنده شما موسی

و اما خدمت برادران و خواهران عزیزم سلام عرض می‌کنم و یک یک دستتان را می‌بوسم و از این مدت کوتاهی که نتوانستم به طور احسن از آن استفاده کنم و آن برادر بودن واقعی را در حق شما ادا کرده باشم، معذرت می‌خواهم و دوست دارم هدیه‌ای به شما بدهم تا آن محبتی را که نسبت به شما دارم نشان بدهم و اما این هدیه را از این دنیا که خود کوچکتر از آنی که هدیه باشد چه رسد به آن که چیزی که درون آن هست هدیه شود به صورت نصیحت در چند جمله عرض می‌کنم.

امیدوارم که خداوند خواستش بر این قرار باشد که همه ما را به درک این مطلب برساند و هدیه‌ای جز خیر و صلاح شما در آخرت نمی‌بینم که به شما بگویم که به دنبال اطاعت خداوند بگردید و اعمالتان را اطاعت حضرتش قراردهید و خیر و صلاح خویش را در غیر این کلمه نگردید چرا که خداوند آنچه که تمام انسانها بدنبالش می‌باشند در عمل به این کلمه قرارداده است که اگر غیر این کنید مانند این هست که قدم در راه نابودی خود بردارید.

اگرچه به ظاهر در دنیا به عزت انسان زندگی کند و اما از خداوند بخواهید که برای خیر و آنچه که نفع خودتان هست اطاعتش نکنید بلکه دعا کنید که معرفتی بدهد که شرمنده شوید از این که برای خودتان قدم بردارید و دعا کنید که توفیق این را نصیبتان کند که فقط و فقط برای خودش قدم بردارید.

در آخر از همه شما طلب دعا و حلالیت می‌کنم و از خداوند ظهور هرچه زودتر منجی عالم حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) و طول عمر و سلامتی حضرت امام را خواستارم.

موسی

۱۳۶۵/۱۱/۰۲

2 پاسخ
  1. گلستانی
    گلستانی گفته:

    خدا روح شهید شعبانی رو شاد کنه انشاالله خصوصیت ویژه موسی کم حرفی و عمل کردن بود همیشه یه لبخند ملیحی گوشه لباش بود خیلی اروم بود .خصوصیاتی که برای رستگاری اون کافی بود.

    پاسخ
  2. سلام
    سلام گفته:

    جندسال با موسی زندگی کرده ام وحتی درآخرین لحظات عمرش / جزاین ازاو انتظار نیست/ اوسرتاپا خدایی بود وبه خداپیوست و حتی دروالفجر ۸ که ازناحیه شکم و دست مجروح شده بود همین حال را داشت

    راستی یه خواهشی دارم / اگر میشود محل دفن و قطعه و ردیف اش برایم ارسال کنید / سپاسگزارم/ یاحق

    سلام
    قطعه ۲۶ ردیف ۹۴ شماره ۱۷
    در ضمن برای یافتن آدرس مزار هر یک از شهدای عزیز گردان می توانید به لینک جستجوی شهدا که در ستون سمت راست سایت معرفی شده استفاده کنید.
    http://www.golzareshohada.ir/
    این آدرس رو هم من از همون لینک پیدا کردم
    یا علی

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.