به یاد شهید ناصر سرلک

خاطره ای از شهید ناصر سرلک

به روایت: مجید صفار

55« اون دلاور رشیدی که روبرو ، نفر اول، ابستاده از چپ تصویرش رو می بینیم، شهید بزرگوار ناصر سرلک هستند. ناصر همیشه همینقدر پر صلابت و استوار بود. یک مرتبه هم به شدت مجروح شده بود و عراقیها در حال زدن تیرهای خلاص به مجروحین بودند که وقتی یکی از اونها به ایشان رسیده بود، فرد دیگری صداش زده بود و نوبت به این عزیز نرسیده بود و پس از فعل و انفعالاتی عراقی ها عقب نشینی کرده بودند و رزمندگان اسلام ایشان را به عقب برده بودند.

ناصرِ عزیز اونجا به شهادت نرسید تا دلاور مردیهای او در بیت المقدس ۲ هم به ثبت برسه. خداوند طاهره ی عزیز، یگانه فرزند ناصر رو حفظ کنه و او را در آخرت با پدر بزرگوارش محشور گرداند، انشاالله.

شب آخری که شهید ناصر سرلک به مسجد (حضرت ابوالفضل ع در افسریه) اومد و با دوستان خداحافظی کرد و به جبهه اعزام شد، شب عجیبی بود.

در مسجد برنامه ای بود و بعد از نماز مغرب و عشاء روضه خوان در رثای سالار شهیدان روضه می خواند و شهید بزرگوار ناصر سرلک به شدت گریه می کرد. یکی از دوستان، رو به دیگران کرد و به حالت شوخی گفت: ” بابا ، یکی جلوی اینو بگیره ، فردا میره جبهه شهید میشه ها”. در همان اعزام بود که ناصر عزیز به جمع شهدا پیوست و به آرزوی خود رسید.
وقتی برای دیدن پیکر پاک ناصر و شهید حسین اشرف به معراج الشهداء رفتیم، اونجا برادر علی حسنی را دیدم که به شدت گریه می کرد. گفت: بیا بیا ببین کی (چه کسی) اینجا خوابیده ! بیا ببین مهدی برزی (فخرالدین) اینجاست. پیکر پاک و مطهر فخرالدین رو هم اونشب دیدم. خداوند ما را از دیدن آنها در سرای باقی محروم نگرداند، انشاالله. شهید سرلک و شهید حسین اشرف در بهشت زهرا در کنار هم در ابتدای ردیف بالائی و پشت سر ِ فخرالدین عزیز آرمیده اند.
خوبه اینجا یه مطلبی رو به نقل از شهید سرلک بنویسم که شاید (شاید) جائی گفته نشده باشه. این مطلب در وصف ِ بزرگی و مهارت سردار رشید اسلام و فرمانده عزیز گردان حمزه سیدالشهداء “حاج محمود آقای امینی” هستش. ناصر همیشه از توانمندی و درایت حاج محمود امینی صحبت می کرد. اما یه مطلبی که همیشه توی ذهن من هست اینه که می گفت حاج محمود علاوه بر شجاعت و جسارت در حمله به نیروهای دشمن، در عقب آوردن نیروها به هنگامی که کار گره می خوره و باید مواضع را تغییر داد هم با مهارت و درایت بسیار بالائی عمل می کنه. ناصر ِ عزیز برای این مطلب خیلی اهمیت قائل بود و آنرا با آب و تاب ِ زیادی تعریف می کرد.»

3 پاسخ
  1. مجيد صفار
    مجيد صفار گفته:

    باسلام. اون دلاور رشیدی که روبرو ، نفر اول، ابستاده از چپ تصویرش رو می بینیم، شهید بزرگوار ناصر سرلک هستند. ناصر همیشه همینقدر پر صلابت و استوار بود. یک مرتبه هم به شدت مجروح شده بود و عراقیها در حال زدن تیرهای خلاص به مجروحین بودند که وقتی یکی از اونها به ایشان رسیده بود، فرد دیگری صداش زده بود و نوبت به این عزیز نرسیده بود و پس از فعل و انفعالاتی عراقی ها عقب نشینی کرده بودند و رزمندگان اسلام ایشان را به عقب برده بودند. ناصرِ عزیز اونجا به شهادت نرسید تا دلاور مردیهای او در بیت المقدس ۲ هم به ثبت برسه. خداوند طاهره ی عزیز، یگانه فرزند ناصر رو حفظ کنه و او را در آخرت با پدر بزرگوارش محشور گرداند، انشاالله. شب آخری که شهید ناصر سرلک به مسجد (حضرت ابوالفضل ع در افسریه) اومد و با دوستان خداحافظی کرد و به جبهه اعزام شد، شب عجیبی بود. در مسجد برنامه ای بود و بعد از نماز مغرب و عشاء روضه خوان در رثای سالار شهیدان روضه می خواند و شهید بزرگوار ناصر سرلک به شدت گریه می کرد. یکی از دوستان، رو به دیگران کرد و به حالت شوخی گفت: ” بابا ، یکی جلوی اینو بگیره ، فردا میره جبهه شهید میشه ها”. در همان اعزام بود که ناصر عزیز به جمع شهدا پیوست و به آرزوی خود رسید.
    وقتی برای دیدن پیکر پاک ناصر و شهید حسین اشرف به معراج الشهداء رفتیم، اونجا برادر علی حسنی را دیدم که به شدت گریه می کرد. گفت: بیا بیا ببین کی (چه کسی) اینجا خوابیده ! بیا ببین مهدی برزی (فخرالدین) اینجاست. پیکر پاک و مطهر فخرالدین رو هم اونشب دیدم. خداوند ما را از دیدن آنها در سرای باقی محروم نگرداند، انشاالله. شهید سرلک و شهید حسین اشرف در بهشت زهرا در کنار هم در ابتدای ردیف بالائی و پشت سر ِ فخرالدین عزیز آرمیده اند.
    خوبه اینجا یه مطلبی رو به نقل از شهید سرلک بنویسم که شاید (شاید) جائی گفته نشده باشه. این مطلب در وصف ِ بزرگی و مهارت سردار رشید اسلام و فرمانده عزیز گردان حمزه سیدالشهداء “حاج محمود آقای امینی” هستش. ناصر همیشه از توانمندی و درایت حاج محمود امینی صحبت می کرد. اما یه مطلبی که همیشه توی ذهن من هست اینه که می گفت حاج محمود علاوه بر شجاعت و جسارت در حمله به نیروهای دشمن، در عقب آوردن نیروها به هنگامی که کار گره می خوره و باید مواضع را تغییر داد هم با مهارت و درایت بسیار بالائی عمل می کنه. ناصر ِ عزیز برای این مطلب خیلی اهمیت قائل بود و آنرا با آب و تاب ِ زیادی تعریف می کرد. خداوند سرداران رشید اسلام، آنهائی که در ایام دفاع مقدس به فیض شهادت نائل نیامدند را به همان میزان اجر و ثواب عطا فرماید، انشاالله.

    سلام و ممنون از خاطره خوبتون و از این که از داداشی خوبم یاد کردید
    روح شهید سرلک شاد و انشالله که خدای مهربون حافظ و نگهدار فرزند بزرگوارش باشه
    در مورد حاج محمود امینی هم آقا مهدی همیشه از درایت ایشون و توانمندی های بالاشون در هدایت نیروها تعریف می کنه و همیشه از ایشون به عنوان یکی از بزرگترین و ارزشمندترین فرماندهان جنگ یاد می کنه که خونسردی اش در شرایط اضطراری واقعا آرامش بخش روحیه بقیه رزمنده ها بوده.

    پاسخ
  2. داود کاهه
    داود کاهه گفته:

    با سلام و تشکر از اینکه همچنان به یاد شهدای جنگ تحمیلی هستید
    و ، بنده از نیروهای شهیدبزرگوارناصرسرلک بودم و تا لحظاتی چند قبل از شهادت در جوار ایشان بودم و خاطرات بسیاری از ایشان دارم.لطفا آدرس مسجد محل فعالیت آن شهید بزرگوار را ارسال فرمایید تا از نزدیک با جوانان آن مسجد نیز آشنا بشوم.

    سلام
    متأسفانه من اطلاعی ندارم
    امیدوارم اگه دوستان میدونند راهنمایی کنند

    پاسخ
  3. فتح الهی
    فتح الهی گفته:

    آدرس مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام:
    تهران-افسریه- خیابان ۲۷ پانزده متری دوم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.